FANDOM

Welsh Terrier
Welsh terrier welsh terrier

Származási hely: Nagy-Britannia (Wales)

Tenyésztési cél: Vadészkutya, főként patkányok, rókák, borzok ellen

Ősei között szerepel a mára kihalt fekete-cser terrier. A fajtát 1886-ban ismerték el.

Külleme: Zömök, közepes méretű. Háta rövid, mellkasa széles. Azokban az országokban ahol még engedélyezett, a farkát kurítják. Feje lapos, stopja alig látható. Szőrzete merev, drótszerű, sűrű és dús. Leggyakoribb színe a fekete-cser és a szürke-cser. Lábai nem lehetnek feketék. Szemei és orra sötétek.

Marmagasság: 36-39. cm

Súly: 9-10 kg.

Éber, figyelmes, bátor. Fáradhatatlan és ha túlságosan kényszerítik megmakacsolhatja magát.Terrier létére engedelmes kutya, de angyon élénk. Erősen kötődik a gazdájához és családjához. Szeret ásni és minden mókában benne van. Rosszul nevelt kutyák zsákmánynak tekinthethetik a másfajta háziállatokat, de még a jól nevelt egyedeknél is figyelni kell, hogy nem támadjon - főként- idegen macskákra. A kan dománins, a szuka a szelídebb. Szőrzet ápolás szempontja a kutya céljától függ. A családi kedvenc kutyákat elég évente trimmeltetni, és hetente egyszer jól átfésülni, a kiállítási kutya szőre viszont jóval több törődést igényel.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki