FANDOM

Sar-pej.jpg

A sar-pej más néven shar pei (ill. kínai harcikutya) eredetileg őrző-védő kutyafajta volt.

Származása Szerkesztés

Őshazája Kína déli tartományaiban, a Dél-kínai tenger mellett van. Valószínűleg a Han dinasztia idején (kr. e. 202 évvel) is ismerték. Ahogy fent említettük eredetileg őrző-védő volt, még a jószágokat is védte. Később harci kutyát faragtak belőle. E kutyaviadalokban erőszakosságával, vad és vak haragjával, valamint kitartással tűnt ki. Később a fajta népszerűsége olyan mértékig csökkent, hogy már gyakorlatilag kipusztult. Szerencsére 1971-ben egy amerikai kinológiai szaklap arra buzdította a tenyésztőket, hogy mentsék meg a fajtát a kipusztulástól.

Külleme Szerkesztés

41-51 cm marmagasságú, 20-25 kg tömegű kutya. Testfelépítése zömök, ám arányos, erős. Karakteressé teszi ráncos és redős bőre, amely szinte "lötyög" az állat testén. Rövid szőre lehet homokszínű, néha vörhenyes, fekete vagy kékes csillogású. A csau-csauhoz hasonlóan kékes színű nyelve van.

Jelleme Szerkesztés

Mozgékony, barátságos és játékos kutya, ám időnként nyakas és alárendeltséget nem tűrő is lehet. A gazdihoz és a családhoz hűséges, de az idegenekkel szemben bizalmatlan.

Képgaléria Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki