FANDOM

Palotapincsi.jpg

Palotapincsi

A palotapincsi más néven pekingi palotakutya az első ötven legkedveltebb kutyafajta között van.

Származása Szerkesztés

Ősi kínai fajta. A kínai császár őrkutyának képzett ki ilyen kutyácskákat. Aki hozzájuk nyúlt az halálbüntetést kapott. Ebben a korban csak császárok tarthatták ezt a fajtát, még a császárok palástját is vitték és a közebreknek, lovagoknak, szolgáknak még az uraknak is meg kellet ellőte hajolniuk mint a császár előtt.

Külleme: Szerkesztés

Kicsi, törékeny egy kis játék szőrgombócra hasonlító fajta. Kis mérete ellenére bátor, sőt rossz gondozás mellet vad is lehet, ezen kívül a legfontossab neki, hogy a gazdival legyen Nagy, hosszú szőrű. 3-6 kg, 20 cm körüli. Bundájának gondozása: Hetente kétszeri gondozással tisztán tartható a bundája. Különösebb figyelmet csak a vedlési időszakban igényel, ekkor növelni kell ennek a gyakoriságát. Erősen vedlik, allergiásoknak nem alkalmas. A faránál higiéniai okokból gondoskodni kell arról, hogy rövidebb legyen a bundája, gondozott legyen. Szeme sérülékenyebb, játék közben vigyázni kell rá. Szőrzet bundája közepes tisztán tartásra szorul. Vedlése magas, szezontól függő. Bundájának gondozása: Hetente kétszeri gondozással tisztán tartható a bundája. Különösebb figyelmet csak a vedlési időszakban igényel, ekkor növelni kell ennek a gyakoriságát. Erősen vedlik, allergiásoknak nem alkalmas. A faránál higiéniai okokból gondoskodni kell arról, hogy rövidebb legyen a bundája, gondozott legyen. Szeme sérülékenyebb, játék közben vigyázni kell rá.

Jelleme - Kutyaszemmel nézve Szerkesztés

Ha egy méltóságteljes, hangoskodó kis földszintes csöppre vágysz, a Palotapincsi jó választás számodra. Egy dolgot jó ha tudsz! Horkol!

Méltóságteljes, bátor és magabiztos kisméretű kutya, tapasztalatlan kutyatulajdonosoknak, és tapasztaltabbaknak is bátran ajánlható.

Nagyon barátságos társaságot jelent, alacsony mozgásigény miatt alkalmas társa lehet kevésbé mozgékonyaknak, vagy mozgássérült gazdáknak. Jellemzően szeret ugatni, emiatt jó házőrzőnek.

Igen érzékeny, nem veszi jó néven, ha keménykezűen bánnak vele, kiabálnak rá. Nem jó választás tehát a türelmetlen embereknek, vagy azoknak, akiknek igen kevés szabadideje van.

A csendet szeretők se ezt a fajtát válasszák, hajlamos ugyanis horkolni és tüsszögni pici pofája miatt. Az udvarias gyerekeket szereti, akik nem cibálják. Más állatokkal jól kijön, de érdemes korán hozzászoktatni a társaságukhoz.

Néha vannak energikus és játékos pillanatai, de alapvetően szeret leülni, lefeküdni és pihenni. Akaratos, védelmező. Idomítani nehezebb.

Alkalmanként sétát igényel.

Alacsony energiaszintű.

Őrkutyának alkalmas.

Az idősebb, nyugodtabb gyerekekkel szemben jó viszonya van-

Alomszám Szerkesztés

Kölykök száma:3-5 kölyök

Állategészségügyi állapot Szerkesztés

Várható élettartalma 12-15 év. Általánosságban egészséges fajta, de azért vannak betegségek, amire figyelni kell: gerincproblémák, térdproblémák, száraz szem, igen forró időjárási körülmények esetén hőguta.

Képgaléria Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki