FANDOM

Kínai kopasz kutya
Kínai meztelen kutya.jpg
Fajtagazda országKína (Nagy-Britannia)
FCI szám288.

A kínai meztelen kutya egy kedvtelésből tartott kutyafajta.

Származása Szerkesztés

A kinológusok sem tudják az állat származását. Egy feltételezés szerint ősei Afrikában éltek, hajóval vitték be Kínába. Az ázsiai országból már kipusztult. A fajta neves tenyésztője, Gypsy Rose Lee amerikai táncos- és énekesnő tette divatkutyává a fajtát, az ő tenyészetéből származik az összes ma élő példány.

Külleme Szerkesztés

Púderpamacs.jpg

Kevesen tudják, hogy ennek a fajtának létezik egy szőrös változata is, a púderpamacs.

30 cm marmagasságú. Általában csak a fején, a farkán és a tappancsain van szőr. A szőrös kínai kopasz kutyát púderpamacs néven illetik, mely külsőben nem sokban különbözik a bichonoktól. Nem ez az egyetlen meztelen kutyafajta, van még a xoloitzcuintle (mexikói meztelen kutya), perui meztelen kutya és az amerikai meztelen terrier. Meztelenségük oka rejtély, egy hipotézis szerint az éghajlat miatt, a meztelen kutyafajták a trópusi és szubtrópusi éghajlatról származnak.

Jelleme Szerkesztés

Szelíd, intelligens, engedelmeskedő, ám kissé kiszámíthatatlan.

Tartása Szerkesztés

A hideget nehezen tűrő jószág, lakásba tartásra alkalmas. A szőrteleneknek inkább a bőrét kell ápolni, mint a szőrét - mely csak helyenként nő -, a púderpamacs (szőrös kínai kopasz kutya) változat esetében a gyakori szőrápolás a szükséges. Mind a szőrtelen - mivel nincs szőre -, mind a púderpamacs - mivel szőrét nem hullajtja - ideális kutyaallergiában szenvedő emberek számára.

A fajta tenyésztői az országban Szerkesztés

  • Choco-Bit Kínai Meztelen Kutya Kennel
  • Di Rabozi Kennel
  • Mystic Fantastic
  • O'Vamos Kennel
  • Zaramon

Képgaléria Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki