FANDOM

Chinook
Jackfeb04032.jpg

Származási hely: USA

Tenyésztési cél: Szánhúzás

Arthur Walden alakította ki a fajtát szánhúzók és havasi kutyákból az 1900-as években. Nagyszerű teherhúzó volt, de 1939-ben eladták a fajtát, majd 1968-ban, a Chinook szinte eltűnt. 1981-ben már csak tizenegy tenyészállat élt. Azóta jelentősebben is foglalkoznak a fajtával. Mára több, mint négyszáz egyed él. Európában még ismeretlen.

Külleme: Ezek a kutyák az északi spicc típusúak szerepét töltik be, de külsőleg egy molosszus kutyára emlékeztetnék. Mellkasuk széles és mély. A fülük lefelé csüng, de vannak álló fülű egyedek is. Szőre vastag, kétrégtegű, ami a nyári hónapokban elvékonyodik. Színük világos mézszíntől a vörösaranyig terjedhet. Szemzugok, orruk fekete. Fekete jegyek előnyben részesítettek a fülön és a fangon. Fehér jegyet nem viselhetnek.

Marmagasság: 53-66 cm.

Súly: 27 kg.

Barátságosak, nyugodtak és nem agresszívek. Fajtársaikkal jöl kijönnek, mivel a csapatban dologzásra tenyésztették ki őket. Idegenekkel, ismeretlen környezettel tartózkodó, de sosem lehet gyáva, vagy félénk. Roppant erős és elszánt kutya. Nagyra becsült családi kutya, sokféle feladatra alkalmas. Könnyű gondozni.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki