FANDOM

Bordeaux-i dog.jpg

A bordeaux-i dog egy harci kutyafajta.

Származása Szerkesztés

Ősi francia fajta. Már az asszírok is használták háborúsodásaik során ilyenfajta hatalmas felépítésű ebeket. Tulajdonképpeni őse a "mészároskutya", amellyel a középkorban medvére és vaddisznóra vadásztak. A XVIII. század vége felé így írtak róla : "Noha erős és bátor kutya, néha szinte kegyetlen, ámde rosszkedvű, szomorú, kevésbé társas lény, nem ragaszkodó, rest, különben rég lecsengett már a divatja." A fajta ez idő tájt gyakorlatilag kipusztult. Csupán Közép-Franciaországban maradt a cirkuszi játékok tradíciójává. A bordeaux-i dog farkassal, medvével, bikával mérte össze erejét. Az első kutyakiállítást Franciaországban 1663-ban rendezték a fővárosban - Párizs -, ahol nyolc ilyen ebet is beneveztek. Itt használták először a "bordeaux-i" elnevezést. Tenyésztése ettől kezdve némiképp fellendült, de a fajta napjainkban sem vált igazán népszerűvé.

Külleme Szerkesztés

58-75 cm marmagasságú, 35-50 kg tömegű jószág. Rövid szőrű, a boxerre emlékeztető küllemű, de sokkal erőteljesebb annál. Színe vörösesbarna, az arcorri részen fekete maszkkal.

Jelleme Szerkesztés

A modern variáció tökéletes testőr, megbízható "társ", kiváló őrző-védő eb.

Képgaléria Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki