FANDOM

Ír farkaskutya.jpg

Az ír farkaskutya egy eredetileg vadászkutyaként használt fajta.

Származása Szerkesztés

Ősi fajta. Származását illetően a leggyakrabban azt a kérdést teszik föl, hogy vajon azok az ír farkaskutyák, amelyeket manapság láthatunk a kiállításokon, az eredeti fajta valódi leszármazottai-e, vagy pedig a legendás hírű kuyták "újrateremtett", modern variációi. Nos, erre a kérdésre elég nehéz megnyugtató választ adni, az biztos, hogy mindenképp nagy múltú ebekről van szó. Az ír történelmet szinte végigkísérik az ír farkaskutyákról szóló tarka, romantikus históriák. Számtalan "hiteles" történet kering például arról, hogyan ölte meg egy híres ír farkaskutya - 1700 körül!- az utolsó farkast Írországban. Ezután viszont nem nagyon hallani róluk, lassan nemcsak legendák, hanem maguk a kutyák is eltűntek, hogy később újra "feltámadjanak - mégpedig megőrizve eredeti formájukat, tulajdonságaikat.

Külleme Szerkesztés

Az ír farkaskutya az agarak csoportjába tartozik. Egyes angol kinológiai források igazi óriásnak írják le, de ez több száz évvel ezelőtt lehetett így. A legnagyobb kutyafajta! Magassága 77-80 cm, tömege 60 kg. Sűrű, durva, félhosszú szőrtakarója szürkésfekete.

Jelleme Szerkesztés

Hatalmas termete ellenére a legjámborabb ebek közé tartozik.

Képgaléria Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki